تشکیل و پیدایش آجر در انرژیهای فسیلی

سقوط قیمت برق به دلیل گسترش انرژی های غیرفسیلی و آجر تزئینی سفید در حال حاضر اتفاق افتاده است و با افزایش تاسیسات انرژی های تجدید پذیر افزایش خواهد یافت.

فورسبرگ می‌گوید: «در بازارهای برق مانند آیووا، کالیفرنیا و آلمان، قیمت برق در مواقعی که باد شدید یا تولید خورشیدی دارد به صفر می‌رسد.»

هنگامی که مقدار ظرفیت تولیدی که توسط انرژی خورشیدی به حدود 15 درصد از کل ترکیب تولید می رسد، یا زمانی که نیروی باد به 30 درصد کل می رسد، ساخت چنین تاسیساتی می تواند بی سود شود، مگر اینکه ظرفیت ذخیره سازی کافی برای جذب مازاد برای بعد وجود داشته باشد. استفاده کنید.

در حال حاضر، گزینه‌های ذخیره‌سازی الکتریسیته اضافی اساساً به باتری‌ها یا سیستم‌های برق آبی پمپ شده محدود می‌شوند.

فورسبرگ می‌گوید در مقابل، سیستم ذخیره‌سازی حرارتی آجر نما سوز با فناوری پایین، از یک دهم تا یک چهلم به اندازه هر یک از این گزینه‌ها هزینه خواهد داشت.

آجر نسوز به خودی خود فقط یک نوع آجر معمولی است که از خاک رس ساخته شده است که قادر به تحمل دماهای بسیار بالاتر تا 1600 درجه سانتیگراد یا بیشتر است.

تولید تقریباً کثیفی ارزان  بالاخره خاک رس فقط نوع خاصی از خاک است چنین آجرهایی با دمای بالا در مکان‌های باستان‌شناسی که قدمت آنها به حدود 3500 سال پیش بازمی‌گردد، مانند کوره‌های آجر نسوز جم ذوب آهن که هیتی‌ها در آن ساخته بودند، یافت شده است.

آنچه اکنون ترکیه است ماندگاری این آجرها تا به امروز گواه دوام آنهاست.

امروزه با تغییر ترکیب شیمیایی خاک رس می توان آجر نسوز را با خواص متنوعی ساخت.

به عنوان مثال، آجرهایی که در مرکز مجموعه قرار می گیرند می توانند رسانایی حرارتی بالایی داشته باشند، به طوری که می توانند به راحتی گرما را از بخاری های مقاومتی دریافت کنند.

این آجرها می‌توانند به راحتی گرما را به هوای سردی که از طریق جرم دمیده می‌شود تا گرما را برای مصارف صنعتی منتقل کنند، تسلیم کنند.

اما آجرهای آجر سفالی اصفهان مورد استفاده برای قسمت‌های بیرونی سازه می‌توانند رسانایی حرارتی بسیار پایینی داشته باشند.

بنابراین یک پوسته عایق برای کمک به حفظ گرمای پشته مرکزی ایجاد می‌کنند.

 

  • منابع:
    1. Firebricks offer low-cost storage for carbon-free energy
  • تبلیغات: 
    1. حمله موشها در یکی از شهرهای کانادا منجر به شکسته شدن لوله پلیکا شد
    2. راز موفقیت مردی که بهترین تاجر دنیا شد لو رفت
    3. کشف جسد نگهبان هتل که الماسهای دزدی را بلعیده بود!
    4. مراقب آدم فضاییهای که عاشق دزدیدن میز هستند باشید