تولید برق با استفاده از ظروف مسی کیلویی دست دوم در ادارات دولتی

سه دلیل رایج برای خرید ظروف مسی کیلویی دست دوم وجود دارد: واکنش حرارتی، هدایت حرارتی و ظاهر دلپذیر مس.

مزیت رسانایی حرارتی مس به این معنی است که هر میلی متر ضخامت مس شاید 2.5 برابر ضخامت مس است. بخش سخت در اینجا این است که آلومینیوم بسیار ضخیم به سختی به دست می آید، بنابراین مس ضخیم هنوز بی رقیب است. اما مس نازک ممکن است با آلومینیوم جایگزین شود.

پاسخ حرارتی سریع مفید است به طوری که شما نمی توانید بیش از حد دمای مورد نظر خود را جبران کنید یا آن را پایین بیاورید – این توانایی خوبی است که مثلاً شکلات را بدون سوزاندن آب کنید. اما دو نوع پاسخ حرارتی وجود دارد: رو به بالا و پایین.

واکنش رو به پایین مهم تر است: می تواند با جلوگیری از پختن بیش از حد غذا، غذا را نجات دهد. با این حال، اگر نیاز دارید چیزی را به سرعت خنک کنید، فقط مشعل را کم نمی‌کنید. کل ظرف پخت و پز را بردارید و به جای آن روی یک اجاق گاز سرد و بدون استفاده قرار دهید.

ظروف

در صورت تمایل می توانید با قرار دادن ظروف آشپزی داغ مبتنی بر آلومینیوم روی اجاق گاز سرد، این را خودتان امتحان کنید. شاهد کاهش نسبتاً سریع دما خواهید بود. برای بسیاری از مردم این میزان کاهش در حال حاضر بیش از نیاز آنهاست، بنابراین مس در اینجا هیچ مزیت دیگری ندارد.

واکنش دما به سمت بالا به اندازه پاسخ پایین مهم نیست. با واکنش حرارتی کندتر به سمت بالا، ممکن است ظرف شما کمی بیشتر طول بکشد تا قبل گرم شود و ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا غذا به درجه حرارت برسد.

این احتمالاً برای بسیاری از افراد مهم نیست، اگرچه اگر یک سرآشپز حرفه‌ای هستید که سعی می‌کنید تعداد زیادی وعده‌های غذایی را در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید، از پیش گرم کردن سریع‌تر قدردانی خواهید کرد. همچنین، فکر نکنید که مس در جوشاندن آب بسیار کارآمدتر است. در واقع به گلدان های فولادی ضد زنگ با ته دیسکی می بازد.

در مورد ظاهر، مسلماً آلومینیوم به این زودی شبیه مس نخواهد شد، اگرچه برخی از ظروف پخت و پز دارای فویل مسی تزئینی و نازک در بیرون هستند تا ظاهر ظروف مسی جامد را تقلید کنند.