سیم و کابل رسانا در نوسانات بازار موثر است

دو نوع اصلی کابل کامپیوتر وجود دارد، کابل داده و کابل برق. سیم و کابل رسانا کابلی است که ارتباط بین دستگاه ها را فراهم می کند. به عنوان مثال، کابل داده (یعنی DVI، HDMI یا VGA) که مانیتور شما را به رایانه شما متصل می کند، به آن اجازه می دهد تصویری را روی مانیتور نمایش دهد.

از دیگر نمونه های محبوب کابل های داده می توان به کابل های CAT5، IDE/EIDE، SATA و USB اشاره کرد.

کابل برق هر کابلی است که دستگاه را تغذیه می کند. به عنوان مثال، سیم برقی که به کامپیوتر شما وصل می شود و یک کابل به سبک Molex در داخل کامپیوتر نمونه هایی از کابل های برق هستند.

در زیر، فهرستی از رایج‌ترین انواع کابل‌های موجود در رایانه‌ها و وسایل الکترونیکی و نمونه‌هایی از دستگاه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند، آورده شده است.

کابل که سیم، کانکتور یا دوشاخه نیز نامیده می شود، یک یا چند سیم است که با پلاستیک پوشانده شده است که برق یا داده را بین دستگاه ها یا مکان ها منتقل می کند.

سیم

تصویر نمونه ای از ظاهر سیم برق برای کامپیوتر یا مانیتور شما است. سیم برق نمونه ای از هزاران کابل دیگر است که در داخل و اطراف کامپیوترها یافت می شود.

کابل همچنین می تواند به تلویزیون کابلی یا مودم کابلی که با پهنای باند کابلی استفاده می شود اشاره داشته باشد.

کابل برق از سه جزء اصلی یعنی هادی، دی الکتریک و غلاف ساخته شده است. مسیر هدایت جریان در کابل توسط هادی ارائه می شود.

عایق یا دی الکتریک در برابر ولتاژ سرویس مقاومت می کند و هادی برق را با اشیاء دیگر جدا می کند.

غلاف اجازه ورود رطوبت را نمی دهد و از کابل ها در برابر همه تأثیرات خارجی مانند حملات شیمیایی یا الکتروشیمیایی و آتش محافظت می کند.