طبق گزارش پزشکان مصرف پیاز سرخ کرده مجلسی حساسیت های فصلی را از بین می برد

پیاز یک افزودنی محبوب برای طیف گسترده ای از غذاهای پخته و دستور العمل های سرد آماده است. اگر به پیاز حساسیت دارید یا به پیاز حساسیت غذایی دارید، ممکن است متوجه شوید که اجتناب از آنها سخت است.

برخی افراد از خوردن، لمس کردن یا بوییدن پیاز سرخ کرده مجلسی واکنش نشان می دهند. برخی دیگر علائم پیاز خام و پخته را تجربه می کنند.

پیاز به همراه سیر، موسیر و پیاز جزئی از جنس گیاه آلیوم است. افرادی که به پیاز حساسیت دارند یا به پیاز حساس هستند اغلب به سایر آلیوم ها نیز حساسیت دارند. آلیوم های زینتی نیز ممکن است در برخی افراد واکنش ایجاد کنند.

به خواندن ادامه دهید تا درباره آلرژی پیاز، از جمله علائم، علل، تشخیص و درمان بیشتر بدانید. ما همچنین لیستی از جایگزین های پیاز را که می توانید استفاده کنید به اشتراک خواهیم گذاشت.

داشتن یک آلرژی واقعی به پیاز نادر است. اگر به پیاز حساسیت دارید، سیستم ایمنی شما پیاز و احتمالا سایر آلیوم ها را به عنوان مواد خطرناک شناسایی می کند.

سپس بدن شما اقدامات محافظتی از جمله انتشار مواد شیمیایی مانند هیستامین را انجام می دهد. این مواد شیمیایی می توانند علائمی از ناراحت کننده تا بالقوه تهدید کننده زندگی ایجاد کنند.

پیاز

داشتن حساسیت به پیاز یک اتفاق رایج تر است. عدم تحمل غذایی ناشی از ناتوانی در پردازش و هضم غذاهای خاص است، نه به دلیل واکنش سیستم ایمنی.

عدم تحمل غذایی معمولاً نسبت به آلرژی های غذایی واکنش های شدیدتری ایجاد می کند. اگر به عدم تحمل پیاز مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن شما تحریک نمی شود، اما ممکن است برخی از علائم مشابهی را که در صورت آلرژی داشتن تجربه می کردید، تجربه کنید.

به همین دلیل، تشخیص تفاوت بین این دو شرایط اغلب دشوار است.

اگر به پیاز حساسیت دارید، ممکن است یک یا چند علامت داخلی یا خارجی را تجربه کنید. اینها می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. علائم همچنین می تواند از نظر شروع متفاوت باشد.

برخی افراد با خوردن، لمس کردن یا بوییدن پیاز علائم فوری را تجربه می کنند. برخی دیگر ممکن است برای چند ساعت یا بیشتر علائمی نداشته باشند.