پسر بچه ای با لوله پلی اتیلن گازرسانی برای خود ماشین ساخت

برای اتصال لوله پلی اتیلن گازرسانی از روش الکتروفیوژن در اتصال و جوش استفاده می شود به طوری که در اتصال از اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن و در جوشکاری از جوش الکتروفیوژن استفاده می شود.

توجه داشته باشید که برای گازرسانی فقط از روش الکتروفیوژن استفاده می شود. مکانیزم اصلی جوش به این صورت است که محل جوش و اتصالات گرم می شود و این گرما باعث نرم و خمیری شدن لوله اتصال می شود.

پس از خنک شدن کامل به هم می چسبد تا لوله و اتصال یکی شوند. این گرما در روش الکتروفیوژن توسط دستگاه الکتروفیوژن و اتصالات مخصوص این روش تولید می شود.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن در گازرسانی و انتقال گاز:

  • مقاومت عالی در برابر زلزله و رانش زمین به ویژه در زیر آب که امکان حرکت لایه های بیشتری را فراهم می کند.
  • برخلاف سایر لوله های انتقال سیال که در آنها ظرفیت انتقال مواد به مرور زمان به دلیل خوردگی، رسوب، ته نشینی و عوامل دیگر کاهش می یابد، لوله های پلی اتیلن با سطح فوق العاده صیقلی کمترین مقاومت را در برابر عبور مایعات دارند. به روز شده و باعث جریان یکنواخت و ثابت سیال در طول عمر لوله می شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی، سایش، پوسیدگی، سیالات شیمیایی و عدم جذب آب
  • حکاکی تمامی مشخصات لوله بر روی بدنه آن به صورت خوانا، ردیابی آن را پس از سال ها آسان کرده است.
  • هزینه بسیار کم در نصب، راه اندازی و نگهداری خطوط لوله پلی اتیلن
  • کاهش زمان اجرای پروژه

جایگزینی سوخت های فسیلی مانند گاز طبیعی با گازهای پایدار مانند بیوگاز و هیدروژن می تواند گرمایش جهانی را کاهش دهد. بحث هایی در مورد تأثیر گازهای پایدار بر مواد مورد استفاده در شبکه گاز وجود دارد. 

بنابراین یک مطالعه گسترده از رفتار PE، PVC، POM و مواد لاستیکی انجام شد. مهم ترین نتیجه گیری از این مطالعه این است که شبکه های توزیع گاز هلند با گاز پایدار تخریب نمی شوند مشروط بر اینکه گاز خشک باشد.