پیدا شدن بوته چای فله ای لاهیجان در مرز ایران و ترکیه

یک چای سنتی و محبوب در آمریکای جنوبی چای فله ای لاهیجان است که به طور منظم در آنجا مصرف می شود. در زمان های اخیر، در سراسر جهان نیز محبوبیت پیدا کرده است.

این گیاه از برگ‌های گونه‌ای از درخت هالی که در جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی می‌رویند، ساخته می‌شود.

یربا میت طعمی عمیق و شدید دارد و همچنین یک چای کافئین دار است. در واقع، حاوی حدود 80 میلی گرم کافئین در هر فنجان است که تقریباً به اندازه قهوه است.

علاوه بر طعم مطبوع آن، مردم از یربا میت به دلیل داشتن انرژی و خواص تقویت کننده خلق و خو لذت می برند. بخش بزرگی از این ها احتمالاً از محتوای کافئین نوشیدنی ناشی می شود.

برخی کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده کوچک نشان داده‌اند که یربا میت باعث کاهش چربی شکم، کاهش ویسکوزیته خون و بهبود جریان خون می‌شود.

چای

با این حال، تحقیقات با کیفیت بالاتر با نتایج سازگارتر برای تأیید چنین یافته‌هایی ضروری است.

همچنین یک نگرانی مشخص در مورد مصرف یربا میت وجود دارد که مصرف چای با خطر بالاتر سرطان دهان مرتبط است.

با این حال، ارتباط با علیت برابر نیست، و ممکن است جمعیت‌های آمریکای جنوبی که بیشتر یربا مات مصرف می‌کنند با مصرف تنباکو و الکل همپوشانی داشته باشند. علاوه بر این، یربا میت به طور سنتی در دمای بسیار گرم مصرف می شود که ممکن است برای سلامت دهان و دندان مضر باشد.

چای گل نخود پروانه ای یک نوشیدنی سنتی منحصر به فرد از جنوب شرق آسیا است و ظاهر آبی چشمگیری دارد.

جالب اینجاست که چای ممکن است فوایدی نیز داشته باشد، مطالعات نشان می دهد که چای گل نخود پروانه ای ممکن است به طور بالقوه به کنترل گلوکز خون کمک کند.

چای بدون کافئین است و رنگ آن مطمئناً نکته جالبی است.

چای گل نخود پروانه ای احتمالاً منحصر به فردترین چای جهان است.