گفته شده هر ساله چینی ها برای خرید مقدار زیادی کشک قیطران وارد ایران می شوند

سوالات زیادی در مورد کشک قیطران وجود دارد، به خصوص اگر باید در فصل زمستان مصرف شود. حتی اگر برای سلامتی بسیار مفید در نظر گرفته شود، بسیاری از مردم تمایل دارند از آن اجتناب کنند.

به همین دلیل است که کشک حاوی لاکتوباسیلوس، یک پروبیوتیک و منبع باکتری های خوب، نباید در زمستان به طور کامل از بشقاب شما خارج شود.

اما اگر در حال حاضر بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی دارید، بهتر است مصرف آن را محدود کنید. به جای خوردن کشک در شب، که ممکن است منجر به رشد مخاطی شود، بهتر است آن را در زمان ناهار مصرف کنید.

کشک انباری از ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم و پروتئین است. لاکتوباسیلوس به دور نگه داشتن باکتری های مضر و عفونت ها از بدن کمک می کند.

کشک به عنوان یک غذای تخمیر شده سرشار از ویتامین C است که برای درمان سرماخوردگی و سرفه عالی است. اما بهتر است کشک را به محض جا افتادن مصرف کنید و برای بعد در یخچال نگذارید.

کشک

کشک به حفظ تعادل pH در بدن کمک می کند که از اسیدیته و هضم بهتر جلوگیری می کند. آب و هوای سرد می تواند منجر به مشکلات استخوانی در بسیاری از افراد شود.

دوز روزانه کلسیم نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه آنها را تقویت می کند. کشک چربی و کالری کمی دارد و بنابراین ممکن است به کنترل وزن شما نیز کمک کند.

کشک اثر مرطوب کنندگی روی پوست دارد و به طور طبیعی پوست خشک را التیام می بخشد. بسیاری از افراد به دلیل برخی مشکلات گوارشی از آکنه رنج می برند.

کشک به حفظ روده شاد و فعال کمک می کند که منجر به سلامت پوست می شود. این یک ماده زیبایی عالی برای پک های صورت نیز می باشد زیرا حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان لایه بردار عمل می کند و سلول های مرده و لک ها را پاک می کند.

اگر دوست ندارید کشک ساده بخورید، در اینجا چند راه برای مصرف آن و به دست آوردن فواید مختلف آن وجود دارد.